Dag 01: Budel - New York

We werden om 6 uur door de wekker gewekt en ik stond meteen op om me te gaan douchen. Daarna gingen we de laatste spulletjes in de koffers leggen en toen gingen de koffers dicht. Jeroen ging zich toen douchen en ik ging het huis op orde brengen en overal alle stekkers uittrekken. Daarna hebben we nog wat ontbeten en toen was het half 9, tijd om te vertrekken. Ik ging afscheid nemen van de katten en ik had er deze meer moeite mee dan de vorige twee keren. Misschien komt dat omdat ze met nieuwjaar alleen thuiszijn. Dat rottig gevoel verdween gelukkig langzaam naar de achtergrond toen we op weg waren naar Schiphol.

Om half 9 vetrokken we naar mijn zusje en daarna naar mijn ouders. Mijn zusje en vader brachten ons naar schiphol.


We waren rond half 11 op Schiphol en daar namen we afscheid. Toen we in Schiphol waren werden we overal geinformeerd over die nieuwe regel dat je geen vloeistoffen mee mag nemen. Tandenpasta, labello en deo moest je in doorzichtige plastic zakjes doen en drinken mocht je meenemen als het ongeopend in een gesealde doorzichtige zak had zitten. Die moest je dan afgeven en dan kreeg je dat pas weer terug voordat je in het vliegtuig stapte. Wij hadden zoiets van, laat maar zitten we krijgen genoeg te drinken in het vliegtuig.


Toen we in het vliegtuig kwamen werden helemaal blij want we hadden ieder een eigen tv schermpje! Toen we in de lucht zaten was het vrij helder weer en hebben we het strand van Nederland kunnen fotograferen (op de onderstaande foto aan de rechterkant van de vleugel zie je het strand)


Deze vliegreis was heel erg leuk omdat iedereen een eigen beeldschermpje had! Je kon je eigen film`s kiezen of naar muziek luisten of spelletjes spelen zoals Tetris. Ik heb de film Zwartboek gekeken en het is een goeie film! Jeroen heeft jackass 2 gekeken.De reis ging echt snel en voor we het wisten waren we al in Amerika. Een half uur voor we gingen landen vertelde de piloot dat het een lekker weertje in new york was met 9 graden. Dus dat was 3 graden warmer dan in Nederland. Rond 3 uur (21.00 uur in Nederland) waren we geland in new york. We hebben 3 kwartier in de rij moeten wachten bij de douane en ik had me toch een buikpijn, dat had ik al in het vliegtuig maar het werd steeds erger. Toen we bij de douane kwamen hadden we geluk met de beamte. Het was een man die erg moe was volgens mij want hij zat steeds te gapen en hij keek echt verveeld uit z`n ogen. Vevelende vragen of we drugs bijhadden en wat we kwamen doen hebben we gelukkig niet gehad.

Toen we door mochten lopen, hebben we onze koffers gepakt en zijn we naar de taxi`s gelopen. In het vliegtuig hebben we een filmpje gezien dat je beter de gewone yellow taxi`s kan pakken omdat die een vast tarief hebben en dat er op het vliegveld al mensen staan die aanbieden om met een illigale taxi mee te rijden. Wat in het filmpje stond klopt ook want we werden twee keer aangesproken om met zo`n illegale taxi mee te rijden maar wij kozen voor de legale manier. We zijn in een ander land en ik heb geen zin om problemen te krijgen. Toen we in de rij stonden om op de taxi te wachten (wat maar 5 minuten duurde) keken we onze ogen uit. We zagen vanalles in die taxi zitten. Er was een taxichauffeur die volgens mij uit India kwam, compleet met baard en tulband om, echt leuk om te zien.

Toen we in de taxi stapten lazen dat die een vast tarief hadden en voor Manhattan was dat 45 dollar en daar zat de tip niet bij inbegrepen. De rit duurde 3 kwartier en we reden door Queens en Flushing, ik moest meteen aan de comedy The Nanny denken. We vonden ook dat de uitstraling in de buitenwijken een beetje Nederlands uit zag, met de parkjes enzo. Maar toen we skyline van new York zagen opdoemen toen veranderde het weer helemaal. Wat was dat uitzicht geweldig. Ik kon me er eigenlijk niet veel bij voorstellen maar het is echt gaaf! We reden nog door central park en we hebben in de verte Time Square zien liggen!


Rond half 6 kwamen we aan bij ons hotel waar we gingen inchecken. Ik kon ondertussen bijna niet meer recht lopen van de buikpijn. toen we in onze hotelkamer aankwamen ben ik ook meteen in bed gaan liggen en Jeroen heeft mij moeten uitkleden want ik kon niks meer van de pijn. Ik ben vrijwel meteen in slaap gevallen. Jeroen is s` avonds nog eten gaan halen en dat heb ik nog opgegeten want ik had na dat slaapje ook honger. Mijn buikpijn was gelukkig al wat minder. Na het eten zijn we gaan slapen maar ik weet echt niet hoe laat dat was.

  • Terug naar boven