Dag 12: Niagara Falls - Gettysburg

Deze dag werden we pas om kwart over 8 wakker. We kwamen met veel moeite uit bed. Toen we klaarwaren voor vertrek was het alweer half 10. We checkten uit en we besloten om wat rond te rijden door het stadje Niagara Fall`s. We zagen een Denny`s en we besloten om daar te gaan ontbijten. Toen we de prijzen zagen wisten we meteen dat we in een toeristisch gedeelte zaten. De prijzen lagen veel hoger dan wat je normaal bij Denny`s betaald. Toen we het eten kregen was de helft van het eten ook niet eens lekker. Dat was de eerste keer dat we een tegenvaller hadden bij Denny`s

Na het ontbijten vertrokken we naar de Niagara fall`s. We reden naar een parkeerplaats en we konden kiezen waar we de auto parkeerde want het was niet zo druk. Toen liepen we naar de Fall`s en het was bij daglicht nog mooier. We hebben een tijdje staan kijken en ik kon echt genieten van dat gebulder van het neerkomende water. Want het is een heerlijk geluid vind ik.

We wisten dat de bootjes niet vaarden in de wintertijd, dus we gingen kijken of we achter de waterval konden komen. Gelukkig was die attractie wel open. We gingen met een lift naar beneden en toen kwamen we in een gangenstelsel. Het zijn maar twee gangen dus het is geen doolhof. Als je door die gangen liep had je uitkijkpunten achter de waterval. Dat was erg gaaf! Jeroen heeft er foto`s van gemaakt maar je ziet alleen maar een witte waas op de foto`s jammergenoeg. Er was 1 uitkijkpunt en dan sta je onder en langs de waterval. je kunt hem bij wijze van spreken bijna aanraken.

Toen we weer naar boven gingen toen gingen we ook naar de auto om te vertrekken naar Gettysburg. Toen we de parkeerplaats afreden zagen we een regenboog in de mist van de Fall`s dus daar maakte Jeroen snel een foto van. Dat was ook net op tijd want daarna ging de zon weg dus de regenboog verdween ook.

Daarna vertrokken we echt richting Gettysburg. We reden de brug over bij de Niagara fall`s en we waren meteen bij de grensovergang van Amerika. De grote waterval (horseshoe) ligt in Canada en de kleine waterval is aan de Amerikaanse kant.

Bij de grensovergang vond de douane niet meteen mijn visum in mijn paspoort dus ik kreeg al schrik. Maar gelukkig zag hij hem daarna wel. Ik zit nooit op m`n gemak als ik bij de douane ben, het slaat nergens op maarja.

Nu we weer op weg waren hadden we nog een lange reis voor de boeg naar gettysburg. We hebben er met drie tussenstops 8 uur over gereden.

Na een uurtje rijden kwamen we in een plaatje aan dat batavia heette. Toen zagen we een Holland museumpje dus we stopten daar om te gaan kijken. Toen we binnen waren kwam er een man naar ons toe om vanalles uit te leggen. Hij vroeg meteen of we nederlanders waren. Hij vertelde dat er vaak Nederlanders stopten die op weg waren van new york naar de Niagara Fall`s of andersom. Het museum vertelde over de ontwikkeling van het stadje Batavia. Een man kreeg een paar 100 jaar geleden geld van Nederlandse geldschieters om een stadje te stichten en daarom had hij dit stadje Batavia genoemd (effe snel verteld). Verder was er niks Nederlands te vinden in dit museum dus we waren snel weer weg.

Toen reden we weer verder, we stopten in het plaatjes Bath om te gaan eten. We aten bij een steakhouse waar je een lopend buffet had. Het was maar 6 dollar en je kon zoveel eten als je wou compleet met soep en nagerecht. De soep was heerlijk en de salade was ook lekker maar de rest was niet zo lekker.

Rond 3 uur reden we weer verder, we kwamen in hoger gebergte terecht en het had er goed gesneeuwd we hadden een mooi uitzicht onder het rijden!

We zijn ook nog twee keer door een dikke mist gereden waar het sneeuwde maar verder hebben we goed weer gehad. Rond 6 uur stopten we nog bij een mac Donalds voor een plaspauze en we hebben er ook meteen wat gegeten want het zag er best gezellig uit (en dat voor een mac donalds). Daarna zijn we in een ruk doorgereden naar gettysburg waar we om half 8 aankwamen bij ons hotel. Ik keek mijn ogen uit want dit is echt een mooi hotel. Het ligt midden in het centrum langs een rotonde en het is echt Ameikaanse stijl van de burgeroorlog. De foto`s komen nog.

Toen we gingen inchecken zagen we dat het best een duur hotel was maar we hebben een suite gekregen met bubbelbad en een haardvuur voor minder dan de helft van de prijs. Nu ben ik wel een keertje blij dat ik niet in het hoogseizoen op vakantie ben. Toen we op onze kamer kwamen keken we onze ogen uit want het is best een grote ruimte. En dit is ons haardvuur.

Toen we alles eens bekeken hadden gingen we ons wat opfrissen en daarna gingen we een klein stukje wandelen in het stadje. Het ziet er allemaal knus en gezellig uit. daarna gingen we wat drinken in de pub die in het hotel zit en dat was ook erg leuk. Daarna gingen we naar onze hotelkamer en in sprong meteen in de jacuzzi.

Jeroen is aangeschoten door twee flesjes Heineken te drinken, hij ligt nu te slapen. Ik ga ook zo slapen.