Dag 06: Greenwich - Portland

We werden deze dag om 5 uur gewekt door de wekker. We hadden best moeite met wakker worden maar om 10 over 5 lag ik al in bad. Nadat we ons klaar hadden gemaakt voor vertrek gingen we rond 6 uur ontbijten. Het was een simpel ontbijtje maar genoeg om de eeste uren vol te houden.

Rond half 7 vertrokken we uit Greenwitch in de staat Rode Island (dit is de kleinste staat in Amerika) naar Cape cod. Cape cod ligt in de staat Massachusetts en 2,5 uur later arriveerde we bij Cape Cod National Seashore. Cape cod heeft de vorm van een opgeheven, gebogen arm, met de elleboog bij de atlantische oceaan.

Met steun van President John kennedy werd de Cape Cod seashore in 1961 opgericht om de kwetsbare zanduinen en stranden, zoutmoerassen, kliffen en bossen te beschermen

We reden naar het eerste uitkijkpunt, dat was Marconi Beach. Dit is een breed stuk zandstrand genoemd naar Gullielmo Marconi, die in 1903 vanuit dit gebied het eerste draadloze bericht ter wereld verstuurde. Toen we de parkeerplaats opreden was het "enorm" druk (niet dus)

We liepen naar het strand en daar hebben we ook nog foto`s gemaakt.

Toen we Engeland echt niet zagen liggen aan de andere kant van de oceaan, liepen we weer terug naar de auto. We reden weer verder naar het volgende punt. Nu stopten we bij een wandelroute, de Atlantic White Cedar Swamp Trail. Dit is een wandelroute dat deels bestaat uit een plankenpad boven een moeras. dat was erg mooi en het leek net alsof we in de droomvlucht van de efteling rondliepen.

Rond 11 uur zaten we weer in de auto en we besloten om de rest van het park maar lieten zitten want anders liepen we wel heel erg ver achter op schema (jeroen lacht me nu uit omdat we helemaal geen schema hebben, maar we moeten volgende week toch wel op tijd terug zijn op het vliegveld). We besloten om Boston ook over te slaan en verder te rijden naar Salem. Deze stad is vooral bekend van de heksenprocessen in 1692 er zijn toen 19 mensen onschuldig opgehangen.

Rond 1 uur kregen we honger dus we gingen eerst eten bij de Applebees.

Daarna vertrokken we naar salem waar we rond 2 uur aankwamen. Ik had gelezen dat er een museum was over de heksenvervolging in Salem. Het museum was niet zo interessant er was niet veel te zien maar het verhaal over de heksenvervolging was wel interessant. Er brak in 1692 een hysterie uit in dat stadje. 150 mensen werden gevangen genomen en er werden 19 mensen (waaronder 1 man) opgehangen die verdacht werden van hekserij. 1 man werd door stenen platgedrukt omdat hij verdacht werd van hekserij. Als je het vergelijkt met europa is dit natuurlijk niks want bij ons zijn er in die tijd meer dan honderduizend op de brandstapel vermoord omdat ze verdacht werden van hekserij.

Toen we uit het museum kwamen gingen we nog effe het stadje bezichtigen. het stadje is helemaal gericht op de hekserij want je hebt veel occulte winkeljes. Ik heb veel leuke dingentjes gezien maar niet handig om mee naar huis te nemen in de koffer.

Rond half 4 reden we Salem uit richting Acadia National park in de staat Maine. Rond half 6 zijn we een motel gaan zoeken en we zijn gestrand in Portland. Vanavond gaan we weer vroeg slapen want morgenvroeg willen we weer vroeg op pad!