Dag 05: New York - Greenwich

Deze morgen werden we om half 7 wakker en dit was waarschijnlijk de laatste keer dat we konden genieten van het uitzicht, New york bij nacht met alle lichtjes van de wolkenkrabbers. We hebben al die dagen de gordijnen gewoon open gelaten want op 25 hoog kijkt toch niemand naar je, denk ik. Ik heb tenminste bij niemand binnen kunnen kijken omdat die andere hoge gebouwen te ver weg waren.

We gingen op ons gemakje de spullen inpakken want Jeroen had met Dollar autoverhuur een afspraak gemaakt dat we rond 10 uur de auto konden ophalen. Het plan was om de auto te gaan ophalen en dan naar het hotel te rijden om de koffers in te laden. Rond half 9 gingen we op pad, we gingen eerst ontbijten in een diner en daarna liepen we naar de autoverhuur. Toen we aan de beurt waren ging alles goed, tot we vroegen of de navigatie erbij zat. Toen zei dat meisje dat ze in new york nergens navigatie verhuren want het was heel makkelijk rijden in New york. Jeroen zei dat we gingen rondtouren en dat we juist New york gingen verlaten. Toen vroeg dat meisje waar we moesten zijn want dan zou ze ons wel de weg wijzen. We zeiden dat we daar niks aan hadden omdat we gingen rondtouren. Na veel gedoe belde ze naar de Dollar autoverhuur op het vliegveld en daar hadden ze een navigatiesysteem. Ik vind het wel erg raar allemaal want toen Jeroen de dag ervoor gebeld had toen zou er wel op die locatie een navigatiesysteem zijn. Maarja, we hebben elke keer wel iets met de autoverhuur en navigatiesystemen.

Dus toen vertrokken we zonder auto naar het hotel waar we moesten uitchecken. Toen we met de koffers buiten kwamen konden we meteen in een taxi springen en die bracht ons naar de autoverhuur bij het vliegveld. Toen we daar aankwamen waren we meteen aan de beurt en gelukkig hadden ze een nvigatiesysteem. Ze hadden ook veel meer keus in auto`s en we kozen voor een chrysler, we waren nu ook nog goedkoper uit dan in de stad.

Als we nu terugkijken op het gedoe wat we elke keer gehad hebben, denk ik dat je het beste een auto kan huren op het vliegveld. Ze hebben er veel meer keus dan in de stad. Wij doen dat de volgende keer.

Rond half 12 vertrokken we dan eindelijk. Het heeft zeker nog anderhalf uur geduurd voordat we New York uitreden. We zagen onderweg in de verte nog de skyline van manhattan

We zijn twee keer een tolweg tegengekomen in New york en de eerste keer ging natuurlijk weer helemaal mis. Je kon uit twee doorgangen kiezen, cash betalen en ezpay. Wij kozen ezpay want we zagen er een kaart boven staan dus Jeroen dacht dat we met de creditcard konden betalen. Dat ging dus niet en toen stonden we daar te kijken. Er kwam een man uit het hokje en hij was aan het vloeken en aan het tieren maar gelukkig konden we hem betalen om door het poortje te gaan. De tweede tol ging gewoon goed.

Het eerste gedeelte toen we New york uitreden was niet veel aan, het was veel industrie. Al gauw reden we een andere staat binnen dit was de staat Connecticut. Nu waren we in de streek New England aangekomen. Toen na een tijdje de industrie verdween zagen we leuke houten huisjes en de witte kerkjes waar New England bekend om staat. We zagen af en toe ook de atlantische oceaan in de verte. Rond half twee kregen we honger en ik zocht op de navigatiesysteem een Denny`s op. Er was er een in de buurt dus daar reden we naartoe. We hebben daar heerlijk gegeten zoals we wel hadden gedacht.

Daarna reden we verder naar het noorden, ik had in de capitool reisgids van New England gezien dat er een stukje touristische route liep langs de snelweg. Dus dat gingen we doen. We kwamen aan bij de altlantische kust waar we de The Timbles islands zagen liggen. Dit zijn 365 kleine eilandjes, vele van die eilandjes zijn niet meer dan grote keien maar op sommige eilanden wonen nog mensen.

We sprongen snel weer in de auto want het was koud en we wilden vandaag nog in de buurt van Cape Cod aankomen. We reden weer de snelweg op, verder naar het noorden. Rond 4 uur begon ons navigatiesysteem te piepen dat de batterijen bijna leeg waren. We dachten dat die via de sigaretten aanstekersgat (weet ik veel hoe dat ding heet) werd opgeladen maar na vanalles geprobeerd te hebben bleek dat er iets kapot was. Of de oplaadkabel is kapot of de sigaretten aanstekersgat is kapot. We besloten om een motel te zoeken en we vonden een motel in Greenwitch ongeveer anderhalf uur van Cape Cod vandaan.

Ik zag dat het navigatiesysteem nog een stekkeringang had en het leek dat m`n oplaadkabel van m`n mobieltje er wel in zou passen. We hebben dat geprobeerd op de motelkamer en het lukte gelukkig!

We blijven de rest van de avond op onze motelkamer en we gaan vroeg slapen want morgen gaat de wekker weer om 5 uur!