Dag 09: Ottawa - Toronto

Deze dag stonden we rond kwart over 7 op. Nadat we ons hadden klaargemaakt voor vertrek gingen we rond half 9 ontbijten. Het was weer een simpel ontbijtje maar het viel me wel op dat je in Canada ook croissants bij je ontbijt kan eten. Maar ze zijn toch niet zo lekker als bij ons, dat geld trouwens ook voor het brood. Ik denk dat daarom de Amerikanen en Canadezen hun brood in het broodrooster zetten. Rond kwart voor 9 checkten we uit in het hotel en we reden naar het parlementsgebouw in Ottawa. We parkeerden de auto in de parkeergarage en we liepen naar het parlementsgebouw. We waren alweer de enige toeristen en we hebben snel een paar foto`s gemaakt.

Voor het parlementsgebouw hebben ze een fakkel waar ze het vuur eeuwig laten branden maar door het slechte weer hadden ze er een huisje omheen gezet, dus die fakkel hebben we niet gezien. We besloten om te vertrekken uit Ottawa want er was daar echt niks te beleven en dat voor een hoofdstad. We reden de stad uit richting een provinciaal park. Na een half uurtje rijden begonnen we te twijfelen of dit wel een leuk uitje zou worden want het was wel heel erg slecht weer. We hadden veel last van regen en dikke mist.

Maar na het tijdje werd het weer een klein beetje beter, de mist trok weg en het regende niet meer zo hard. Dus we maakte wat foto`s van de omgeving zoals deze schuur, zulke schuren zagen we overal.

Rond half 12 reden we een dorpje binnen en dat dorpje heet Wilno . Op een bord langs de weg stond dat dit de eerste Poolse nederzetting in Canada was. We zagen een leuk restaurantje en we besloten daar te eten. Je kon er gewone hamburgers eten maar ook Poolse gerechten. Jeroen at een snitsel met Friet en ik wilde wel eens wat Pools uitproberen. Ik kan nergens vinden hoe het gerecht heet maar ik had twee deegballetjes uit de oven en die waren gevult met aardappelpuree en spek, en ik kreeg er een salade bij. Het was heerlijk.

Toen we na het eten weer verder reden was het weer al een stuk opgeklaard de regen was weg en we hadden een goed uitzicht. Onderweg viel het Jeroen op dat de huisnummers wel erg groot waren maar we reden ook op een lange weg

Rond half 2 kwamen we bij Het Provinciale park Algonquin aan. We kochten een eentreekaartje en we kregen een krantje mee met informatie over het park. Hier zaten heel veel dieren zoals beren, wolven, bevers en Elanden. In de Lente en najaar dan had je heel veel kans om een Eland tegen te komen en dat heeft met de paartijd te maken en nog met een paar andere dingen die ik niet meer weet. Maar in deze tijd trokken ze vooral de bossen in dus we hebben geen enkele eland gezien, alleen deze:

Onderweg waren we gestopt om een wandeling te maken maar we zakten tot onze enkels weg in de slijk en er lag overal ijs op het wandelpad dus we besloten om verder te rijden. Onderweg hebben we nog wel foto`s gemaakt in het park.

Toen we het park uitreden, reden we richting Toronto. Ik had in de reisgids nog een nationaal park gevonden (Bruce Peninsula) en daar we waren van plan om daar naartoe te rijden. Maar we hebben er toch maar vanaf gezien omdat we dan misschien in tijdsnood komen.

Dus we reden naar Toronto, onderweg zijn we nog gestopt om bij Applebee`s te gaan eten en rond half 7 waren we bij het hotel in Toronto aangekomen. Rond half 10 gingen we slapen.