Dag 08: Quebec - Ottawa

Deze dag sliepen we uit, we werden om 8 uur wakker. We gingen ons op het gemakje klaarmaken voor vertrek. Ik heb nog lekker in bad gelegen en Jeroen heeft ook een half uur onder de douche gestaan. Om half 11 waren we helemaal klaar en gingen we in het hotel ontbijten. Ik heb een beetje moeite met uitleggen hoe het ontbijt was maar het was Amerikaans maar ook weer Frans. Je kreeg meer eten op je bord dan in Nederland maar minder dan in Amerika. De glazen orange juice waren ook voor de helft kleiner. Maar al met al was het een heerlijk ontbijt. Jeroen had toast en Croissants besteld maar de Croissants waren op dus hij at toast met jam. Ik had toast met een gebakken eitje en aardappeltjes en worstjes. Het was wel prettig dat we gewoon engels konden praten tegen de bediening want we kunnen bijna geen Frans praten. Jeroen gooide er soms een Frans woordje doorheen en dat kon die bediening wel waarderen.

Om 11 uur waren we klaar met eten en gingen we uitchecken. We brachten de koffers naar de auto en we vertrokken naar het oude gedeelte van Quebec. Dit is de enige ommuurde stad in Canada en Amerika. Het ziet er ook erg Frans en Europees uit met kleine straatjes en steegjes. Ik vond het er erg knus. Jammer dat we mistig en regenachtig weer hadden anders kon ik me daar wel een paar uurtjes vermaken.




En op de onderstaande foto hadden we een mooi uitzicht op het meer (niet dus)


Rond half 1 vertrokken we richting het zuiden. We wisten eerlijk gezegt niet wat ons volgend doel zou worden. Onder het rijden keek ik in de reisgids en de volgende stopplaats zou Montreal kunnen zijn maar echt leuke dingen voor ons in Montreal vonden we niet in de reisgids. Ik keek de reisgids nog eens goed door en we hadden een planning gemaakt. We reden deze dag door tot Ottawa en dan gaan we de dag daarna naar een natuurpark. Want in Canada van stad naar stad rijden zonder een natuurpark te hebben bezocht dat kan natuurlijk niet.

Onderweg naar Ottawa hadden we mistig en regenachtig weer.


Ik heb wel het idee dat Canada er iets Europeser uitzien dan Amerika maar ik kan niet zeggen waar het aan ligt.

Rond 3 uur stopten we bij een wegrestaurant om wat te gaan eten en daar kregen we voor de eerste keer de slappe lach. Er stond op een grote lichtkrant waarop stond: We speak english.



Dat klopte voor geen meter, het ene meisje verstond helemaal niet wat we zeiden en het ander meisje kon met handen en voeten engels praten dus Jeroen probeerde ook een beetje frans te praten. Na het eten hebben we nog een foto gemaakt op de parkeerplaats van dat restaurant want daar stond een stoer autootje.


Daarna reden we verder en we kregen steeds de slappe lach om allerlei onozele dingen.

Rond 4 uur kwamen we aan in Montreal en het weer werd beter, de mist trok weg en het was opgehouden met regenen. Helaas was het een half uur later donker.

Rond half 7 kwamen we aan in Ottawa. Het leuke van deze stad is dat het niet zo`n grote stad is en ik had nog nooit van deze stad gehoord, maar het is dus de hoofdstad van Canada. Ik dacht dat Toronto de hoofdstad was.

Toen we onze spullen in de hotelkamer hadden gelegd, gingen we een restaurant zoeken. Jeroen kon niet kiezen welk petje hij wilde opzetten.


Volgens mij zitten we in een studentenwijk ofzo. allemaal hippe en alternatieve winkeltjes heb je hier. Er liepen ook veel daklozen rond die om wat geld bedelden maar gevaarlijk leek het me niet. Het viel ons ook op dat je ineens veel meer cafe`s zag dan in Amerika.

Na een tijdje rondlopen vonden we een Indiaas restaurantje waar je een lopend buffet had. jeroen wilde dat wel en ik vond het al raar want ik dacht dat hij dat niet graag at. Maar hij overtuigde me dus we gingen daar eten. Later bleek dat hij het verward had met Indisch eten. Een paar gerechtjes lustte hij wel dus we hebben toch goed gegeten.

Toen we na het eten terug liepen naar het hotel zijn we nog een winkeltje binnengegaan waar ze DVD`s en computerspellen verkopen. Het was wel raar dat er Playstation 3 spellen verkocht werden terwijl die spelcomputer nog niet op de markt is in Europa.

Het is nu 21.40 en ik ga zo slapen want morgen willen we rond 9 uur vertrekken.



  • Terug naar boven